Pagina's

donderdag 13 juni 2013

A APPLE ON A BAG AND A EASY ZIPPER

Ik maakte deze expirimentele tas van o.a een pannenlap met appel die tussen
de stoffen zat die ik van  syl http://zaansezolder.blogspot.nl/ kreeg
ik knipte het bias randje eraf en had zo 2 lapjes met een appel erop
1 gebruikte ik voor dit tasje

ik zocht er een mooi zonnig stofje en bias bandje bij
en ging aan de slag, ik gebruikte de pannenlap als patroon

ik stuite onder het werken op het idee voor de rits

hij was eerst voor mijzelf bedoelt
maar hij was toch iets te kinderlijk geworden
dus gaf ik'm aan elia
 Ik heb het proces niet gefotografeerd
om dat het in eerste instantie een 
uitprobeersel was 
die toch mooi is uitgepakt, 
ik laat alleen  even zien hoe ik de rits er inzette
dat ging zo makkelijk, misschien heb je er wat aan


knip een stuk dubbel gevouwen stof
(ligt aan de lengte en breedte van de tas die je wilt maken)

neem de juiste maat rits en speld in het midden
de rits ondersteboven vast
de rits moet wel aan 2 kanten weg gestikt
 kunnen worden  als je het in de tas gaat vast zetten

naai de rits vast

Draai de stof om en knip open
en strijk plat

Naai daar dan een mooi bandje op
en klaar is de boven sluiting voor je tas

( is dit logisch of alleen in mijn ogen, vroeg ik mij opeens af)
coments please..............

have a nice and sunny day!!!!!!!!!!!!!

7 opmerkingen:

  1. Ik vind 't reuze slim! Ik denk dat ik dit een keer ga uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een leuke tas,tegenwoordig kan alles hoor.dus deze tas is geschikt voor klein en groot,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo is het wel heel makkelijk om zelf een rits te maken/te naaien. Ga ik zekers onthouden, mmm effe link van je blogpost naar mezelf mailen en kijken om die even te pinnen ;).
    En je tas is cute en moet zeer zekers ook kunnen voor jezelf, ik hou wel van vrolijke tassen :).
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whaaaa wat een geweldig tasje !!! ♥
    En die rits, dat ga ik zéker een keertje doen zo, bovendien vind ik zo een bandje er bovenop echt heel leuk staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat maak jij leuke tasjes!
    Fijn dat je mijn pakje van de paper swap mooi vind.
    Ik ben jou ook gaan volgen. Maar op mijn blog vind ik jou als volger niet terug. Waarschijnlijk is er iets misgelopen...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh, dat is een hele slimme manier om een rits ergens in te zetten. Ga ik zeker uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...