Pagina's

dinsdag 23 april 2013

courgette soep en gegrilde aubergine



Vandaag had ik zin in cougette soep
voor de geintereseerden:
lees gerust verder

ik nam 2 grote courgettes en sneed ze in dikke plakken
onder tussen had ik een pannetje met groente bouillon
op het vuur staan
en een pan met een scheut olijf olie en een teentje knoflook
daar heb ik de plakken courgette in gebakken
tot ze een beetje zacht bruin waren,
daarna scheutje bouillon erbij deksel op de pan
5 minuten op medium vuur
daarna heb ik de courgette bij de bouillon gedaan
5 min, laten koken, paar munt blaadjes en wat koriander blaadjes erbij,
van het vuur gehaald en met de staaf mixer gepureerd


lekker soepje met nog wat verse koriander erop,
o.k ik was de enige van het gezin die het at,
maar dat geeft niet kan ik nog lekker 3 dagen soep eten


voor op mijn cracker met roomkaas grilde ik plakjes aubergine in de oven
dit recept komt van mijn zuid italiaanse schoonmoeder.
Heerlijk,een van mijn favoriete recepten die zij mij via haar zoon heeft leren maken



nadat ze ongeveer 15 min op 180 graden met wat olijfolie en zout gegrild zijn
doe je de gegrilde plakken in een schaaltje
doe er aardig wat olijf olie en een  scheut balsamico azijn overheen
1 teentje knoflook in stukken en verse munt erdoorheen
even husselen en smullen maar ,koud of warm allebei even lekker.
dit moet je gewoon gegeten hebben!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...