Pagina's

zaterdag 27 april 2013

happy birthday!!!!!!!

voor de verjaardag van een oude vriendin maakte ik
"deze paper ball"
ik kwam het tegen op het  blog van Junettebay.blogspot.com
zelf geeft zij ook een tutorial
maar ik vond het erg leuk om er zelf een te geven
mijn eerste!

eerst zocht ik wat papier bij elkaar

ik stelde de maat van de cirkel vast,
nam daar een onderzetter voor,
omcirkelde de vorm met potlood
stapelde het papier netjes op elkaar
ik schoof er wat paperclips op zodat het niet zou verschuiven
tijdens het knippen.

en zo had ik 21 cirkels

1 cirkel gebruikte ik om een 3 hoek sjabloon van te maken
uit de losse hand


leg de 3 hoek op een van de cirkels
en kijk of er aan alle 3 de kanten even veel
ruimte over is, knip desnoods de 3 hoek bij

vouw nu alle cirkels om de 3 hoek

maak dan een compositie van 5 gevouwen cirkels

de omgevouwen randen zijn dan de plak randen










plak de driehoeken aan elkaar
nu is de onderkant van de 3 hoek de plakrand

pak er nu nog eens 5 bij  en plak  plakrand tegen plakrand
(werk secuur anders past het zo niet in elkaar)
nu heb je 1 helft van de bal
herhaal dit hele proces
laat beide helfden drogen.

doe dan lijm op de plakranden die over zijn van 1 halve bal
nu passen ze precies in elkaar
(het is even pielen)
schuif ze in elkaar en plak vast
laat 1 driehoek open

neem een stuk wol en hang daar een kraal aan
kijk hoelang je het wilt hebben
ligt eraan waar je het wil ophangen

hang de kraal in de opening
en plak dicht

en daar is hij dan
ik maakte deze voor mijzelf

Ik vond het  heerlijk om te werken met papier,
werkt bij mij stress verlagend

Je zou net als die ik voor mijn jarige vriendin maakte er ook
van onder een kwastje in kunnen hangen
voordat je ze op elkaar plakt

Ik maakte er voor de jarige een DIY pakketje van
bevestigde de benodigdheden op een mooie kaart
maakte een beschrijving aan de achterkant.


stopte het in een zakje

plakte het dicht met masking
en hing er een kaartje aan
wat ik knipte met een sier schaar
het is van papier uit een lege bananen doos van de super
heel fijn papier waar ik mijn labels van maak

Ik pakte het zakje in en hing de eerste bal eraan bij wijze als kaart
hiep hiep hoera 50 jaar
P.S neem een kijkje bij http://Junettebay.blogspot.com echt een heel  bijzondere vrouw

2 opmerkingen:

  1. Nou! Dat is toevallig. Ik heb er gister ook een gemaakt!
    Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk, heerlijk om te maken toch,werkt een beetje verslaafend
      ik ben verschillende maten aan het maken.fotos volgen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...