Pagina's

woensdag 29 mei 2013

home sweet home and a little DIY project

Ik wens dat ik ooit,later,net zo'n
groot huis zal hebben als op de
theedoek uit 1966.
dan zou mijn steeds uitgebreidere kringloop verzameling beter tot zijn recht komen





Het lukt nu ook wel aardig
ik verzin er wel wat op .
net zoals voor de oude pockets
die ik maar blijf vinden
die nooit meer gelezen zullen worden 
maar de kaften zijn zo leuk om te zien.
Ik maakte er een kapstokje van


                                                         
Voor deze jutte schoenenhouder
had ik ook wel een plekje
                                                       

                                                      Ik dacht eerst om 'm aan de 
                                                      muur te hangen,



Maar het werd toch 
de zijkant van de kast
ik deed er mijn zomer schoenen in.
In de hoop...........




Want voor aan de muur had ik
nog wat anders,het oude
muur tafeltje vond ik ooit
op straat
ik heb er lang niet naar 
omgekeken,net als de spiegel


Gisteren ben ik eens naar een ander soort 
kringloop geweest.
Op de kerketuinenweg in denhaag
zit "kringloop bouw markt"
(ik had schroeven nodig,)
maar ze hebben nog veel meer
gigantisch veel hout ect.
In een doos met fiets onderdelen 
vond ik dit dellicate kapstokje
zo mooi in zijn eenvoud
die kwam goed van pas!


Dan wou ik nog een leuk idee met jullie
delen.
je neemt een oud kastje
(deze komt ook al van de straat)
ik verfde het wit


en beplakte de binnenkant met
bladzijden uit een oud tuinboek.
Ik hing het aan de muur in de serre
zo,weer een plekje gecreerd!


DIY POCKETBOOK KAPSTOK



Benodigheden :oude pockets
                                 champagne kurken
         tape
                  schroeven
        lijm
           boor
                                            houten plankje 35 cm lang
                   


Voordat ik een gaatje in het
midden boorde,lijmde ik eerst
het boekje dicht.


Ik boorde in totaal 5 gaatjes
3 in het boekje
1 voor de kurk 
2 om aan het plankje te bevestigen
en 2 om het geheel op te hangen


om de kurk vast te maken
neem je een dunne schroef
je doet de schroef er vanachter in
duw 'm een stukje in de kurk
en draai door tot de kurk vast zit


Op de rand van de boekjes
plakte fel gele tape

kurk er stevig in gedraait?


Bevestig nu de boekjes op het
plankje met de juiste maat schroeven

Zoek een leuk plekje in huis
en maak vast.
Ik schroefde het vast tegen de zijkant van 
een kast.

succes bij het maken! heb je nog vragen
stel ze gerust

2 opmerkingen:

  1. Wat ben je super creatief,het ziet er allemaal leuk en gezellig uit,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...