Pagina's

woensdag 20 november 2013

vintage blanket kids coat # 2


En toen was jasje
nummer twee af

deze heb ik gemaakt van een hele zachte deken met
bloemen patroon
ik heb even getwijfeld welke kant van de deken ik
zou gebruiken
de andere kant was bruin met gele bloemen

toch koos ik voor de gele kant
met het kindje voor wie het bedoelt is in gedachten
2 jaar,  blonde krulletjes, ondeugende blauwe ogen
heel schattig
voor de zakjes, de afwerking aan de mouwen en de onderkant
 gebruikte ik een kussensloop
de oker gele franjes
knipte ik van een sprei af

Aan de binnenkant van de jas  naaide ik
zelfgemaakte biasband met de hand vast
ik deed dit met de feston steek (nieuwe ontdekking !!!!)
word echt heel mooi.
De jas voerde ik met  doorgestikte voering stof
wat de deken wind dicht maakt

Leuk die jasjes op de foto maar nog veel leuker
als het kindje het aan heeft
zodra ik de kans krijg zal ik de moeder vragen
of ik foto,s mag maken van de desbetreffende kinderen
met de jasjes aan
om aan jullie te tonen
er is een deken jas in de maak voor mijn eigen dochter
( ik ben op dreef)
word vervolgd

7 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...